Torsdag.

Haft en hittills slö dag idag.
Varit hos Madde på kaffe och medan hon gick ut med hundarna busade jag med Lilleman. Vi hade väldigt skoj =)

Hade tänkt tvätta kläder idag, men känner att jag inte ids. Bara för att Madde sa att jag skulle skita i det, så skiter jag i det. Tack för det, du...

Ska på en timme iväg, först till apoteket och sedan till jobbet. Slutar 20,45 idag, skönt att inte behöva jobba så jäkla sent idag...
Imorgon blir det en delad tur, känner mig inte alls pepp, men utan pengar klarar man sig inte.
Får leva några hundår nu och ta allt som man får så man får bort alla skulder och får upp sin egen ekonomi igen. När allt det är klart, så kan jag börja leva igen.
Ska bli sååå skönt!
Självklart är det kul att jag har massor med jobb, men börjar känna mig lite sliten nu. På en vecka har jag varit ledig en dag. Gått mkt kvällar och haft en och annan delad tur. Det tar på krafterna, speciellt när man är ny på dom flesta ställena. Då vill man ju göra så mkt som möjligt så man får komma dit igen och jobba.

Hälges ensamhetsträning går relativt bra, nu gnäller och skäller han inte varje gång man lämnar honom ensam. Men igår hade han levt djävulen på morgonen och fick idag en utskällning av en dam som hade gått förbi vårat hus igår. Hon menade på att man inte ska skaffa hund när man måste lämna den ensam osv. Hon skulle hädanefter alltid gå förbi vårat hus och lyssna om hunden skäller. Hör hon det en gång till så visste hon inte vad hon skulle ta sig till, kanske tillochmed ringa polisen.
Enligt lag får hundar vara ensam 5-6 timmar varje dag. För att dom ska klara av att vara ensam måste man ju träna dom till det. Hälge är ännu inte supervan vid ensamheten, så självklart skäller han.
Tur att våra grannar är förståndiga iallafall och inte gnäller.

Men om tanten polisanmäler oss, så låt henne göra det. Jag tror inte att polisen gör nåt åt saken, dom vet ju säkert att hundar skäller när dom är valpar och blir lämnade ensam.

Nu ska jag äta nåt och börja göra mig iordning. Inte nu för att jag måste göra nåt med mig själv, är ju lika snygg som alltid, haha :)

Ni ser ju, jag är tillochmed en väldigt dyr tavla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0